sobota, 30 listopada 2013

Tutorial - świąteczne drzewka

W tym poście chętnie pokażę Wam jak w łatwy sposób zrobić miniaturowe, świąteczne drzewka, dokładnie takie jak te:

Wykonanie takich drzewek jest bardzo proste i zajmuje dosłownie kilka minut.

Potrzebne nam będą następujące narzędzia:
1. Nożyk
2. Pistolet do kleju

Materiały do zbudowania naszego drzewka:
3. Korona - kulki styropianowe, waciane lub drewniane albo folia do pieczenia, którą gnieciemy na dowolny kształt. Wymiar: 2-4 cm.
4. Pień - kołki drewniane o średnicy kilku milimetrów. Albo stare pędzle/ kredki/ ołówki, cokolwiek. Ucinamy je nożykiem na długość 2-5 cm (nie musimy ucinać równo, później i tak nie będzie widać krawędzi)
5. Donica - zakrętki z butelek/kosmetyków/leków albo cokolwiek mniej więcej tych rozmiarów. Ja użyłam zaślepek od rur, czyli tzw. korków (kupione na dziale instalacji w sklepie budowlanym).


Oraz:
6. Sztuczna trawa (ma postać rozdrobnionej, zielonej gąbki) ze sklepu modelarskiego.
7. Dowolne ozdoby -w okresie przedświątecznym za 2-4 zł w każdym hipermarkecie kupić można całe opakowania drobnych kuleczek albo koralików. Ewentualnie łańcuchy zrobione z małych elementów, które rozcinamy nożykiem.

 

I zabieramy się do roboty:
Najpierw łączymy koronę drzewka z drewnianym pniem.
Następnie koronę drzewka pokrywamy warstwą kleju i obtaczamy w sztucznej trawie. Nie musi być zbyt dokładnie, wszelkie niedoskonałości zasłonimy ozdobami.


Kiedy sztuczna trawa się przyklei a klej na drzewku wyschnie - smarujemy klejem poszczególne koraliki i przyklejamy do drzewka:


Na koniec ozdobione drzewko przyklejamy do naszej doniczki i gotowe :)


A tak prezentują się moje świąteczne drzewka:


Dekupażowa ramka z motywem choinek to moja praca z ostatniego spotkania Twórczych Małopolanek :)

20 komentarzy:

  1. śliczne te drzewka! i nawet nie myślałam, że tak prosto można je zrobić:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale słodkie te drzewka,kursik naprawdę fajny-a ja zawsze myślałam,ze to coś bardziej skomplikowanego :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczne świąteczne drzewka!!! Wspaniale się prezentują!
    Cieplutko pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Thanks for the tutorial! Cute trees and surprisingly quick to make. I've learned something today! Kind regards, Brian.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne drzewka, ale u mnie jest problem z dostaniem sztucznej trawy, nie mamy sklepu modelarskiego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ekstra drzewka!
    Tutorial przyda się w tym przedświątecznym okresie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bajeczne i takie proste w wykonaniu :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś widziałam patent na "trawę" modelarką powstałą z rozkruszonej gąbki florestycznej

    OdpowiedzUsuń
  9. So cute. Thank you for sharing this wonderful tutorial.
    Hugs,
    Lisa

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne! Muszę pokazać mojej Anuli (osobistej córce) będzie zachwycona, a zielone podkradniemy chłopakom z makiety kolejki;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. no proszę toż to pół lasu się zrobiło!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny tutorial, robiłam ostatnio podobne, zainspirowane twoim pierwszym drzewkiem, tylko materiałów na drzewko użyłam innych - na trzon grubszej gałązki z brzozy, a kulkę obkleiłam mchem :) Jeszcze czeka na wykończenie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjne te drzewka, nie myślałam, że robi się je w taki prosty sposób :)Ramka też bardzo pomysłowo ozdobiona :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne drzewka, żebym jeszcze miała domek, w którym bym mogła je postawić :(.

    OdpowiedzUsuń
  15. Super :)
    Turial został dodany do listy Zrób to sam na stronie Małopolanek :)
    BUZIAK :*

    OdpowiedzUsuń
  16. genialny pomysł - dziękuję!! :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne drzewka;-)) Były by idealne do moich bombek;-)) Generalnie Jestem zauroczona Twoim Miniaturkowym Światem...Pozdrawiam serdecznie;-))i oczywiście będę zaglądać co tu jeszcze oryginalnego powstanie;-)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne, najważniejsza jest kreatywność i chęci, super takie ozdoby są bardzo wyjątkowe.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...