środa, 27 listopada 2013

Własny domek - dach

Budowa mojego domku dla lalek prężnie posuwa się do przodu :)
Wreszcie nadszedł moment na wykończenie dachu! Oczywiście chciałam, żeby dach wyglądał realistycznie, więc zdecydowałam się na pokrycie go dachówkami.
Kupno gotowych dachówek w skali 1:12 nie wchodziło w grę - musiałabym wydać na nie kilkaset złotych, poza tym zależało mi na dachówkach typu karpiówka (czyli  zaokrąglonych), a nie zwykłych prostokątnych kawałkach drewna. Postanowiłam więc sama zrobić swoje dachówki w takim rozmiarze, ilości i kształcie jakie mnie zadowalają.
Na potrzeby mojego domku wycięłam więc ok. 700 sztuk dachówek z .... grubej, kartonowej teczki na dokumenty! :) Ha!
A potem było już tylko układanie, układnie i układanie...




I malowanie. Postanowiłam mieć ciemnoszary, nierównomiernie pomalowany dach, więc zabrałam się za nakładanie kolejnych warstw farby:


A na koniec mała niespodzianka :) Na poniższym zdjęciu widać mój domek od strony wewnętrznej. Dzięki mojemu mężowi domek będzie oświetlony! A tak wygląda instalacja w stanie surowym:


Koszt wszystkich elementów do instalacji elektrycznej mojego domku jest niższy od gotowych elementów dla tej skali. Instalację będą zasilać baterie paluszki, a żarówkami będą maleńkie ledowe diody. Muszę jeszcze "tylko" zrobić z czegoś lampy...
Wg planu na każdym pietrze będą po dwie lampy, a każde z pięter będzie mieć osobny włącznik. Włączniki (te przyklejone pod dachem) będą zasłonięte, bo znajdą się nad sufitem piętra, czyli w małym, kilkucentymetrowym stryszku. Instalacja została próbnie sprawdzona i zatwierdzona. A dopóki podłogi i sufity nie zostaną ukończone, instalacja zostanie na razie bez żarówek.

18 komentarzy:

  1. niesamowita jesteś! tyle dachówek zrobić :-))))) podziwiam i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. nie przestajecie zadziwiać!! co za Duet :))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Padłam...podziwiam Cię i jeszcze raz podziwiam...a ja myślałam,że to ja mam mega cierpliwość przy szyciu moich stworków..teraz tym bardziej tupię nóżkami w oczekiwaniu na finał.Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :*

    OdpowiedzUsuń
  4. jejku tyle dachówek !! ale jaki mega efekt!! jesteś niesamowita ! z każdą odsłoną domek podoba mi się coraz bardziej, a nie zachwycił mnie na zdjęciu w gazetce.
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! 700 dachóweczek wyciąć i ułożyć... Czapki z głów :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow.. z każdym postem.. jestem pod większym wrażeniem..
    jesteś genialna i z niecierpliwością wyczekuję na kolejne posty z postępem pracy.. :)
    BUZIAKI :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale tempo narzuciłaś! nie zdziwię się, jak do końca tygodnia domek będzie gotowy :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oh my goodness 700? I'm impressed at how far you have come with the project. Great job!

    OdpowiedzUsuń
  9. Masakra 700 ile czasu wycinałaś te dachówki?? Domek zaczyna nabierać kolorków :)

    OdpowiedzUsuń
  10. You get a lot of respect from me than that you have cut all these many tiles to the roof. It looks really good.
    Hugs
    Wyrna

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzę, że prace idą pełną parą :-) Podziwiam twój zapał i chęci. Przyznam, że ciekawie rozwiązałaś problem dachówek. Mi ciągle jeszcze marzą się gliniane i dlatego póki co mój domek pozostaje bez dachu i daszków nad oknami.

    OdpowiedzUsuń
  12. Podziwiam zapał i wytrwałość. 700 dachówek to prawdziwy wyczyn. Domek będzie się z nimi pięknie prezentował.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie, że domek będzie miał oświetlenie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. This is going to be a lovely little house. You are very patient to make such a roof which is going to be great.
    Geneviève

    OdpowiedzUsuń
  15. Ojeju, to domek dla lalek:) Ja tu wszedłem z googlów, szukając porad, jak samemu wybudować dach:D Tyle że chodziło mi o prawdziwy:D Jestem w trakcie budowy domu, no i chyba będę musiał postawić na fachowców, może rafdach.pl, szukam i szukam przekopuję ten internet i nie mogę się zdecydować. Może zamiast tego też powinienem się wziąć za domek dla lalek:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam piękny jest ten dach. Proszę napisać wymiary jednej dachówki.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...