środa, 11 grudnia 2013

Tutorial - łyżwy szydełkowe

Szydełkowe, miniaturowe łyżwy to bardzo prosta w wykonaniu ozdoba. Mogą być zawieszką na choinkę albo dodatkiem do prezentu.


Po raz pierwszy zrobiłam je 5 lat temu. Schemat na ich wykonanie znalazłam jeszcze wcześniej na jednym z forum, a pierwotnym ich źródłem było ponoć czasopismo "Wena".
Zrobienie ich zajmie nam dosłownie chwilę, a oto jak się do tego zabrać:

MATERIAŁY:

1. Kordonek
2. Ozdobna nić na wykonanie sznurówek
3. Spinacze do papieru
4. Wata lub kawałek tkaniny do wypchania łyżew


NARZĘDZIA:

1. Nożyczki
2. Szydełko
3. Igła

WYKONANIE:
Postępujemy zgodnie z zamieszczonym poniżej schematem...


... czyli:
1 rząd - na spinaczu przerabiamy 10 półsłupków.
2-7 rząd - robimy po 10 półsłupków w przednie i tylne oczka, a przez kolejne pięć rzędów przerabiamy półsłupki dookoła
8-12 rząd - zwężamy naszą robótkę o połowę, czyli wykonujemy cholewkę łyżwy


Następnie zszywamy całość, chowamy "ogonki" nici, wypychamy watą łyżwy i dorabiamy sznurówki wg własnych upodobań.
Ja jeszcze dorobiłam sznureczek na zawieszkę z tego samego ozdobnego kordonka.
I tym sposobem otrzymujemy taką parę łyżew:


Powodzenia! :)

17 komentarzy:

  1. Wyglądają na skomplikowane, tzn., praca nad nimi ale są świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łyżewki są cudne! a te spinacze...♥
    dziekuję za odwiedzinki i komentarze!
    robisz cudne miniaturki, domek juz sobie dawno ogladnęłam, podziwiałam dachówki- i nie pamietam, czy napisałam Ci komentarz... ale chyba nie, bo bym się i do obserwowanych dodała... ,musiało mi coś przeszkodzić... w kazdym razie z chęcią pozagladam do Ciebie, bo Twój maleńki swiat jest prześliczny... aż załuję, że nie mam córeczki :-)))

    OdpowiedzUsuń
  3. jak zwykle miniaturki i jak zwykle piękne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne i jakie pomysłowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I po raz kolejny żałuję,że nie potrafię szydełkować..choć z filcu można wykonać podobne :) Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
  6. Podziwiam za wykonywanie tak maleńkich przedmiotów. Świetne te łyżwy, prezenciki z których wykonałaś biżuterię z poprzedniego wpisu naprawdę słodkie i pomysłowe.
    Cieplutko Cię pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  7. It's a brilliant idea, thanks for showing how.
    Hugs
    Wyrna

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja te Twoje cuda muszę oglądać przez okulary, a Ty to wykonujesz.
    Pierwsza klasa!!!
    Pozdrawiam, będę Cię podglądać:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja te Twoje cuda muszę oglądać przez okulary, a Ty to wykonujesz.
    Pierwsza klasa!!!
    Pozdrawiam, będę Cię podglądać:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne! I fajne nożyczki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale fajny kursik :)
    Dodany został na stronie Małopolanek :)
    BUZIAK!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zachwycający wirtualny zakątek:) będę częstym gościem:)

    OdpowiedzUsuń
  13. super - spróbuje je zrobić, może mi się uda :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...