sobota, 31 maja 2014

Mały miś, gruby miś...

Na pewno większość z Was pamięta bajkę o Misiu Uszatku :)

To jedna z kilku moich ulubionych bajek z dzieciństwa. Dlaczego? Teraz, jako osoba dorosła mogłabym powiedzieć, że dlatego, bo te bajki miały bardzo mądrą treść, faktycznie czegoś uczyły i zawsze kończyły się morałem. Ale kiedy byłam mała, to bajki były dla mnie miniaturowym światem z maleńkimi domkami, maleńkimi ludzikami, zwierzątkami i mnóstwem maleńkich drobiazgów. To był prawdziwy miniaturowy świat. I NIGDY nawet do głowy mi nie przyszło, że postaci z takich bajek mogłyby być większe choćby od dłoni! Że mogłyby mieć wymiar dorosłego człowieka.  Byłam przekonana, że Miś Uszatek jest maleńki i mieszka w swoim maleńkim domku, z maleńkim łóżeczkiem i stoliczkiem i lampką...
O, takim jak ten:


Pokój Misia Uszatka odtworzyłam oczywiście na podstawie bajek. Układ pokoiku się zgadza, tapety starałam się zrobić identyczne, okno z karniszem także. Choć w różnych odcinkach mebelki i ich rozkład się zmieniały, ja wybrałam najbardziej charakterystyczne dla serialu łóżko (przywitałam się ze sztuką metaloplastyki) ze śliczną pościelą (przeprosiłam się z moją maszyną do szycia). Konieczne było także zrobienie nocnego stolika z lampką, obrazka z motywem misia (nad łóżkiem) i kilku innych stałych akcesoriów. Reszta to moja wyobraźnia, posilona kolejnymi odcinkami bajki o Misiu Uszatku, których ostatnio obejrzałam mnóstwo :)

Lampka, wiadomo - świecić powinna. Dlatego w nocy mój maleńki pokoik wygląda tak:

I jeszcze jedno. Tak, bo sam pokój to nie wszystko :) Oprócz niego, do kompletu dorobiłam sobie zdjęcie. To kadr z 2 odcinka o Misiu Uszatku, oprawiony w stareńką ramkę z dzieciństwa :)
 


A na koniec - jak to na koniec - tekst piosenki z "Misia Uszatka" :) 
Skoro ja ją śpiewam od kilku dni, to może Wy też się zarazicie :)

"Pora na dobranoc,
bo już księżyc świeci.
Dzieci lubią misie,
misie lubią dzieci."



27 komentarzy:

  1. genialne. perfekcyjnie dopracowana scenka ;-) podziwiam łóżko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudny powrót do przeszłości... Gratuluję talentu i pozdrawiam ciepło...:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szok czad boski misio . Mama aż krzyknęła jak zobaczyła o jej .

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Misia Uszatka! To moja ulubiona bajka z dzieciństwa. A Ty przeszłaś samą siebie! ;) Genialny pokoik! Jestem pod ogromnym wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A kto go nie lubił? Uroczy pokoik i pięknie wykonany. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny Miś Uszatek taki sam jak w bajce :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hello from Spain: lovely bear. Great room. It is the bear story. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń
  8. Miś Uszatek to była naprawdę świetna bajka. Szkoda, że dziś już takich nie ma. Twój pokoik, zwłaszcza w nocnej odsłonie, przeniósł mnie w cudowny świat z dziecięcych lat. Jak to miło wrócić choć na chwilkę do tamtych czasów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem, co napisać, bo szczękę zbierałam z podłogi. Rewelacja, przeszłaś samą siebie! Miś rewelacyjny, a pokoik perfekcyjnie odtworzony.

    OdpowiedzUsuń
  10. no oczywiście,że pamiętam tę bajkę ! była jedną z moich ulubionych :) obłędnie to wszystko przeniosłaś w rzeczywisty świat :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ach, wspaniałe! uwielbiam i kocham Uszatka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A wonderful & playful scene. The teddy bear is so cute. Your talents continue to amaze.
    Regards,
    Lisa :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. To również jedna z moich ulubionych bajek. Wspaniały pokoik. Jestem pełna podziwu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oh! Wygląda jak prawdziwy ten pokoik! A ja ci powiem, że w muzeum kinematografii w Łodzi go widziałam i wcale nie jest wiele większy do tego malucha :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. no jasne- skoro już wszystko odtworzyłaś z dokładnością zegarmistrzowską to piosenka jest wisienką na torcie- przepięknie

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniały pomysł, perfekcyjne wykonanie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Dech mi zaparło, jak zobaczyłam te cuda! Piękne!

    OdpowiedzUsuń
  18. Też lubiłam Uszatka :) W Twoi wykonaniu jest wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jesteś niesamowita, to jak podróż w czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Rewelacja! Taki miniaturowy pokoik ulubionego bohatera z bajki to super prezent dla małego i dużego :).

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudowne wspomnienia z dzieciństwa, to moja ulubiona bajka;) a tu "wróciła" za sprawą maleńkiego pokoiku i misia:))) Dziękuję, przyjemnie się ogląda:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ooh... I do remember him!! (**) His name is Nalle Luppakorva (Teddy Floppy ears) and I loved him :) Still remember the song..
    Oh what memeories..! Thank you for that :)
    Room is beautiful... What an artist you are.
    Hugs, Irina

    OdpowiedzUsuń
  23. Jakie cudowne wspomnienia...tak bardzo realistyczne, fantastyczny pokoik.

    OdpowiedzUsuń
  24. dzieci lubią misie, misie lubią dzieci
    nawet te, które mają już swoje - też!
    jestem zachwycona na maksa!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Pięknie to wszystko wymyśliłaś! :)
    I wspomnienia wróciły... :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ojej, to zawsze było moje marzenie - posiadać taki domek Uszatka z Uszatkiem :").

    OdpowiedzUsuń
  27. Przecudowne! I ta świecąca lampka! :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...